(中譯歌詞) Foreigner - Long, Long Way from Home

很久沒有更新了
最近想譯的歌都卡在一半orz

It was a Monday, a day like any other day
那是個普通不過的星期一
I left a small town for the apple in decay
我離開了成長的小鎮,踏上追夢的旅途
It was my destiny, it's what we needed to do
命運注定我們的不平凡,離開只為了飛得更高
They were telling me, I'm telling you
他們當時是這樣告訴我的
I was inside looking outside, the millions of faces
現在的我望向窗外的人海,看著一張張各具特色的面孔
But still I'm alone, waiting, hours of waiting
心裏卻只感到寂寞,只能等待結束的一天
Paying a penance, I was longing for home
像行屍走肉般生活,現在的我只想回家
I'm looking out for the two of us, I hope we'll be here
為我和她的未來奮鬥,祈求終有一天我們在此可長相廝守
When they're through with us
只要他們願意放手,讓我們回到平凡的生活

I was inside looking outside, oh the millions of faces
現在的我望向窗外的人海,看著一張張各具特色的面孔
But still I'm alone, waiting, hours of waiting
心裏卻只感到寂寞,只能等待結束的一天
I could feel the tension, I was longing for home
我再不能抑制對故鄉的思念,我的心早已歸家
I'm looking out for the two of us And I hope we'll be here
為我們而奮鬥,我祈求終有一天我們在此可長相廝守
When they're through with us, I'm coming home
只要我們成為過去,我便會飛奔到你身邊
Monday, sad, sad Monday, she's waiting for me
星期一,抑鬱的星期一,心愛的她正默候我的回歸
But I'm a long, long way from home
然而我卻不能歸家
Sad, sad Monday, she's waiting for me
星期一,藍色的星期一,她仍在默默守候
But I'm a long long way from home
但我仍在千里之外

留言

熱門文章