(中譯歌詞) Lynyrd Skynyrd - Simple Man


1973年的作品
我在幾個月前聽到這首經典rock的時候開始幾乎每天都要聽一次
聽這首歌的時候總是會想到以前還是快快樂樂,為點小事就滿足的我...
小時候的我應該會對今天的我很失望吧...(笑)
現在的我就只想如同歌詞說的一樣

Be something I love and understand.
Be a simple kind of man.
To be satisfied.

這首歌當中母親對孩子的祈願也是讓我感動了一把
今天是白色情人節,但請讓我要藉這首歌向所有媽媽致敬


______________________________________________ 
Lynyrd Skynyrd - Simple Man
Writer: Ronnie Van Zant
            Gary Rossington

Mama told me when I was young

年幼時母親曾經這樣的對我說過,
Come sit beside me, my only son
我唯一的寶貝兒子,請你坐在我身旁,
And listen closely to what I say.
聽清楚我接下來說的話。
And if you do this
只要你好好記著這番話,
It will help you some sunny day.
它將會幫助你過上美好的日子。
Take your time... Don't live too fast,
請你慢慢的善用時間,千萬不要走馬看花、不要活太快,
Troubles will come and they will pass.
不論以後有多少風雨來臨,請記緊它們總有結束的一天。
Go find a woman and you'll find love,
你將會找到那一位屬於你的女主角,找到屬於你的真愛,
And don't forget son,
親愛的請你時刻緊記,
There is someone up above.
天上總會有一個人在守護著你。

[Chorus:]

And be a simple kind of man.
親愛的兒子你不必成為個大人物。
Be something you love and understand.
我只想你成為能令自己自豪的人。
Baby, be a simple kind of man.
寶貝,請你成為最簡單幸福的男人。
Oh won't you do this for me son,
這便是母親對你的所有的祈願,
If you can?
你能否為我做到?

Forget your lust for the rich man's gold

親愛的你不需要渴求財富和權力,
All that you need is in your soul,
你需要的早已在你的靈魂裏,
And you can do this if you try.
只要你想,我知道你絕對可以擺脫這些虛無的慾望。
All that I want for you my son,
這就要母親我對你的祈望,
Is to be satisfied.
我只想親愛的你可以滿足。

[Chorus]


Boy, don't you worry.

寶貝,你毋需為未來擔憂。
You'll find yourself.
你終有一天會找到自我。
Follow your heart,
你要做的只是跟隨內心的想法,
And nothing else.
毋需理會其他的東西。
You can do this,
我深信你能夠找到正確的道路,
If you try.
只要你願意去嘗試。
All that I want for you my son,
我的願望真的很簡單,
Is to be satisfied.
我只希望兒子你可以幸福快樂。

[Chorus]


Baby, be a simple, be a simple man

寶貝,我從未祈求你有多大的成就,
Oh, be something you love and understand
我只希望你成為能讓自己敬重、喜愛的男人。
Baby, be a simple kind of man
親愛的兒子,請你成為最簡單幸福的男人。

留言

熱門文章