(中譯歌詞) Jaymes Young - I'll be good






“這首歌代表了我們對其他人造成的一切傷害。在傷害人的同時我們又何嘗不是在傷害自己?同時這首歌也代表了良知得到赦免後的重生”   
......
只想對曾經傷害過的你說一聲對不起,只想對曾經傷害過的自己說一聲對不起只想從今天開始成為一個更好的人

______________________________________________
Song / Lyric : Jaymes Young I thought I saw the devil, this morning 今早我好像看到了撒旦 Looking in the mirror, drop of rum on my tongue 看著鏡子裏的倒影往嘴裏灌著朗姆酒 With the warning to help me see myself clearer 只有警告才能讓我看清皮囊下的自己 I never meant to start a fire, 其實我從未想挑起戰爭, I never meant to make you bleed, 其實我從未想讓你受傷, I'll be a better man today 從今天開始我會成為一個更好的人 I'll be good, I'll be good 我會沒事的,我會變好的 And I'll love the world, like I should 我將會如同其他人一樣熱愛這個世界 Yeah, I'll be good, I'll be good 沒錯,一切都會變好的,我會成為一個更好的人 For all of the times that I never could. 就當作是為了所有我從未擁有過的美好時光 My past has tasted bitter for years now, 過往的經歷只會隨著時間變得更苦澀 So I wield an iron fist 所以我只好用拳頭去發洩悲傷 Grace is just weakness “慈悲只會是弱點” Or so I've been told 至少別人是這樣教我的 I've been cold, I've been merciless 我曾是最冷酷的人,曾是無情的化身 But the blood on my hands scares me to death 但今天手上染的血卻令我驚恐不已 Maybe I'm waking up today 也許今天我終可從惡夢中醒過來 I'll be good, I'll be good 我會變好的,我將會成為一個更好的人 And I'll love the world, like I should 我會學會去愛這個世界 I'll be good, I'll be good 我承諾我會變好的,我將能得到赦免後的重生 I'll be good, I'll be good 一切傷害將成過去,我將會成為一個更好的人 For all of the light that I shut out 就算是為了所有我曾拒絕過的光明 For all of the innocent things that I've doubt 為了所有我曾質疑過的純真 For all of the bruises that I've caused and the tears 為了所有我曾受過的傷、流過的淚 For all of the things that I've done all these years 為了補償所有我造成過的一切傷害 Yeah, for all of the sparks that I've stomped out 為了所有我曾扼殺的希望 For all of the perfect things that I doubt 為了所有我不曾相信的美好 I'll be good, I'll be good 我的良知終會能得到赦免,終會能得到得到重生 And I'll love the world, like I should 我能夠重新去看待這個世界 Yeah, I'll be good, I'll be good 沒錯,今天的我將成過去,明天的我將會成為一個更好的人 For all of the times I never could. 就當作是為了所有我從未有過的美好時光 Ooh oh oh 喔,喔,喔 For all of the times I never could. 當作是為了所有我從未有過的美好時光


留言

熱門文章